fbpx
logo marketing content

11 najczęściej popełnianych błędów w content marketingu

Content Marketing stał się dominującą strategią wielu firm w ostatnich latach, ale nie jest to tak łatwe, jak mogłoby się wydawać, czyli tworzenie treści i udostępnianie ich. Istnieją konkretne rzeczy, które musisz zrobić, aby Twój content działał dla Ciebie. W tym artykule podzielę się z wami jednymi z najczęstszych błędów popełnionych, jeśli chodzi o content marketing.

Spis treści

Zapominasz o swojej personie

To największy błąd, jaki widzimy przy prowadzeniu działań content marketingowych. Persona jest postacią fikcyjną, która reprezentuje twojego idealnego klienta. Jest to sposób na zrozumienie rynku docelowego, abyś mógł tworzyć kampanie marketingowe, które rezonują z nimi i pomagają im rozwiązać ich problemy. Persona jest podstawą całego Twojego contentu, ale jest także sednem wszystkiego, od projektowania produktu po copywriting, na przykład: „Chcemy, aby nasi klienci czuli się, jakby byli częścią czegoś wyjątkowego, gdy kupują nasze produkty”. Powinieneś być w stanie szczegółowo wyobrazić sobie taką osobę (lub osoby) i wiedzieć, jak myślą i zachowują się, abyś mógł rozmawiać bezpośrednio z nimi w każdym fragmencie contentu, które tworzysz.

Nie posiadanie zorganizowanego i spójnego planu tworząc content

Chcesz, aby Twoja firma wyróżniała się z tłumu, stała się bardziej widoczna oraz poprawiła swoją reputację. Ale jak? Tworząc content, który rezonuje z odbiorcami, jednocześnie dostarczając im wartość. Nie mogą to być przypadkowe treści, ma to być content, który pracuje dla Ciebie! Aby był doskonały, potrzebujesz skutecznej strategii content marketingowej.

Najczęstszym błędem popełnianym przez firmy jest nieposiadanie planu ani strategii content marketingowej. Bez planu lub strategii marnują czas na tworzenie miernej jakości treści, ponieważ nie mają pojęcia, co robią, i ostatecznie wydają zbyt dużo pieniędzy na kosztowne błędy.

Od czego w takim razie zacząć?

    • Zdefiniuj problem,
    • Wyznacz sobie realistyczne cele,
    • Bądź ambitny w tworzeniu contentu.


Najczęstszym błędem, który widzę, jest to, że marketerzy mają ustalone nierealistyczne cele w oparciu o to, czego według nich chcą inni ludzie (tj. „Muszę opublikować 10 postów na blogu w tym miesiącu”, „Moje media społecznościowe muszą podwoić rozmiar przez następny kwartał ”). Zamiast tego ustalcie realistyczne oczekiwania dla siebie i swoich pracowników zaczynając od tego, gdzie jesteście teraz i gdzie chcecie być (tj. „Mam zamiar napisać jeden post na blogu na tydzień”, „Chcę, aby moja baza odbiorców podwoiła się w ciągu sześciu miesięcy”).

Twoje tematy są zbyt szerokie i ogólne

Na przykład, jeśli moim tematem będzie „marketing treści”, będzie to zbyt szerokim tematem, aby zainteresować moich odbiorców. A nie chcę stracić odbiorców, będąc zbyt ogólnym i nie dając żadnej wartości. Dlatego powinieneś zawęzić swoje tematy, aby były bardziej szczegółowe i interesujące dla czytelników. W ten sposób będą oni mogli odnosić swoje problemy do konkretnych treści.

Tworzysz treści, które nie są zgodne z celami biznesowymi

Jest to jeden z najczęstszych błędów popełnionych w content marketingu. Problem polega na tym, że wielu marketerów nie poświęca czasu na dostosowanie contentu do celów biznesowych, w wyniku czego tworzą treści, które nie pomagają osiągnąć kluczowych celów biznesowych takich jak pozyskiwanie nowych klientów.

Na najbardziej podstawowym poziomie celem biznesowym jest coś, co chcemy osiągnąć w określonym czasie (np. Nabywamy 100 nowych klientów w ciągu następnego miesiąca). Jednak nie zawsze jest to tak proste, jak się wydaje. Mamy kilka zmiennych:

    • Jakiego rodzaju klienta staram się kierować na stronę internetową?
    • Jakich potrzebuję zasobów?
    • Jaki potrzebuję budżet na realizację tego celu?

Nie budujesz bazy subskrybentów

Budując strategię content marketingową, musisz określić liczbę subskrybentów, których chcesz mieć do końca roku. Jeśli Twoim celem jest wzrost z 10 000 do 20 000, musisz skupić się na pozyskiwaniu co najmniej 20% więcej odwiedzających stronę internetową miesięcznie.

Gdy dowiesz się, ile nowych osób przechodzi przez Twoją witrynę każdego miesiąca, nadszedł czas, aby dowiedzieć się, ilu odwiedzających można przekonwertować w subskrybentów. Powiedzmy, że po roku chcesz, aby 10% wszystkich odwiedzających stronę internetową zapisywało się do newslettera, oznacza to, że każdy odwiedzający ma 8% szans na stanie się częścią listy subskrybentów w ciągu dwóch tygodni. Dlatego Twój content powinien dawać jak najwięcej wartości, żeby zachęcić go do pozostawienia adresu mailowego.

Dołącz do Newslettera!

Zajmujesz się promowaniem swoich produktów, a nie Twoją publicznością

Efekty z zainwestowanego czasu i wysiłku, który wkładasz w swój content marketing, zauważysz, jeśli użyjesz go do opisywania czegoś istotnego, interesującego i pomocnego, na przykład pokażesz Twoim odbiorcą, jak mogą rozwiązać swój problem, lub dasz im coś, co da im nową wiedzę do wdrożenia w firmie.

Jeśli udostępnisz treści, które są istotne dla odbiorców, docenią to i będą bardziej angażować się w kolejne treści. Natomiast, jeśli wszystko, co udostępniasz, to posty na temat siebie lub produktów/usług to w dłuższej perspektywie może to zniechęcić ich do dalszego angażowania się.

Publikujesz nowe treści, zaniedbując stare

Wielu marketerów nie zdaje sobie sprawy z tego, że stare treści, nawet jeśli zostały opublikowane miesiące lub lata temu, nadal mogą mieć wartość. Możesz na przykład:

    • Odpowiedzieć na pytania, które ludzie mają na dany temat.
    • Uzupełnić informacje na dany temat.
    • Ulepszyć nowe treści poprzez analizę słów kluczowych.

Jest to szczególnie ważne dla osób, które chcą poprawić ranking swojej firmy w wyszukiwarkach Google czy Bing, ale nie są pewni. Chociaż istnieje wiele czynników, które przyczyniają się do poprawy SEO (w tym linki zwrotne i prędkość witryny), to dostęp do informacji o wysokiej jakości w treści strony internetowej jest jednym z czynników, na jaki Google patrzy, decydując o tym, czy powinny one wpłynąć na wyniki wyszukiwania Twojej strony internetowej. Jeśli masz wiele stron dostarczających podobne rodzaje informacji, możesz również użyć starego contentu, aby określić, które słowa kluczowe działają najlepiej w różnych typach zasobów, abyś wiedział, gdzie skoncentrować przyszłe wysiłki na budowanie dodatkowych materiałów, które będą prowadzić bezpośrednio do wysokiej jakości linków.

Piszesz pod wyszukiwarki, a nie dla ludzi

Łatwo jest wpaść w pułapkę tworzenia contentu, który jest zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek, ale to podejście nie zawsze jest najlepszym sposobem na przyciągnięcie odbiorców i zwiększenie konwersji. Możesz użyć prostych narzędzi, takich jak Google Analytics, aby zrozumieć, co działa w przypadku Twoich odbiorców, ale ważne jest, aby pamiętać, że ludzie nie chcą kilku słów kluczowych w Twoich treściach, ale chcą informacji, z których mogą korzystać!

Używasz tylko jednego medium do udostępniania swoich treści

Możesz mieć najlepszy newsletter, stronę internetową, strona na Facebooku i blog na świecie, ale jeśli nie udostępnisz tego odbiorcom, nie skorzystasz z wielu możliwości ich zaangażowania. Nie udostępniaj swoich treści, tylko raz. Upewnij się, że każda informacja jest dostępna za pomocą jak największej liczby kanałów, aby ludzie mogli je znaleźć w dowolnym momencie, gdy będą ich potrzebować.

Nie udostępniasz swoich treści za pośrednictwem social media

Najczęstszym błędem popełnianym w content marketingu jest nieudostępnianie treści w mediach społecznościowych. Powinieneś regularnie publikować posty i artykuły na swoim Fanpage, Twitterze czy LinkedIn. Pomoże ci to zwiększyć ruch w Twojej stronie internetowej poprzez zwiększenie widoczności firmy lub marki wśród osób, które codziennie odwiedzają social media.

Nie mierzysz efektów swojego marketingu treści

Analityka jest ważna dla identyfikacji problemów, możliwości i skuteczności działania contentu. Skonfiguruj Google Analytics na swojej stronie, abyś mógł zobaczyć, jakie strony najczęściej odwiedzają Twoi odbiorcy, które słowa kluczowe kierują najwięcej ruchu, jak długo odbiorcy pozostają na stronie. Możesz także użyć narzędzi do analizy zaangażowania w social mediach, aby dowiedzieć się, jakie rodzaje treści dobrze działają na platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy Twitter.

Podsumowanie

Content marketing to złożony proces, który wymaga dużo czasu i wysiłku. Ważne jest, aby angażować się w jego tworzenie w sposób regularny i konsekwentny, dzięki temu będziesz mieć wpływ na odbiorców.

W ciągle zmieniającym się konkurencyjnym świecie cyfrowym Twoja marka musi wyróżniać się z tłumu, docierać do kluczowych odbiorców z atrakcyjnymi treściami i przekształcać ich w klientów. Upraszczamy zadanie tworzenia tych materiałów i dajemy Ci solidny zwrot z inwestycji.

© Copyright Powered by Leadhub