Strategia treści jest częścią strategii marketingowej, jest to Twój plan działania, aby zarządzać contentem Twojej firmy lub marki. To sposób na rozwój komunikacji on-line, który spełnia Twoje cele i zadania, a jednocześnie zapewnia przewagę nad konkurencją. Strategia contentowa to sposób na działanie, który pozwala Ci się rozwijać i przyciągać nowych klientów. To narzędzie, które pomaga wykorzystać potencjał Twojej firmy lub marki na rynku.
Zanim zaczniesz opracowywać strategię dotyczącą content marketingu, pierwszą rzeczą do zrobienia jest zdefiniowanie grupy docelowej. Oznacza to zrozumienie, dla kogo dokładnie piszesz i jakie są jego potrzeby. Warto wiedzieć np.:
Jeśli słowo kluczowe generuje duży ruch, ale mało pieniędzy, może nie warto inwestować czasu w optymalizację lub tworzenie treści wokół tego słowa kluczowego.
Po zdefiniowaniu odbiorców i analizie słów kluczowych nadszedł czas na przygotowanie listy tematów przyszłego contentu. Można to zrobić za pomocą następujących czynności:
Oto kilka przykładowych tematów, o których możesz napisać:
Nadszedł czas, aby wybrać odpowiednie kanały dla publikowanych treści. Możesz skorzystać z następujących wskazówek:
Mapowanie contentu to metoda organizacji treści na stronie internetowej. Pomaga określić, w jaki sposób różne rodzaje treści są ze sobą powiązane i jak są wykorzystywane przez odbiorców. Jest to przydatne, ponieważ możesz wykorzystać te informacje do stworzenia lepszej strategii dla swojej strony internetowej. Możesz go również użyć do określenia, co robią konkurenci na swoich stronach internetowych. Mapowanie contentu pozwala zidentyfikować elementy, które są ważne dla twoich odbiorców, a także sprawdzić, czy jest ono odpowiednio wykorzystywane w przeglądarce internetowej. Przeanalizuj różne rodzaje treści, w tym: artykuły blogowe, artykuły sprzedażowe; komentarze i opinie; pytania i odpowiedzi.
Nie możesz po prostu mierzyć skuteczności strategii contentowej bez mierzenia wydajności treści. Zacznij od użycia narzędzi analitycznych do określenia:
Powinieneś również mieć dogłębną wiedzę na temat tego, jakie rodzaje treści są dla Ciebie najlepsze (np. artykuły na blogu, e-booki a może wideo), kto je konsumuje (np. mężczyźni czy kobiety, z jakiej lokalizacji geograficznej) i ile czasu spędzają z każdym kawałkiem treści przed przejściem do innego fragmentu treści. Umożliwi Ci to opracowanie kalendarza redakcyjnego w oparciu o spostrzeżenia z takiej analizy, tak aby każdy opublikowany artykuł pasował do planu ogólnego rozwoju i zaangażowania na różnych platformach.
Strategia treści jest podstawą Twojego content marketingu. Jest to długoterminowy plan, który pomoże Ci uczynić Twój content bardziej odpowiednim, wartościowym i interesującym dla Twoich odbiorców. Nie chodzi tylko o tworzenie coraz większej liczby treści; chodzi o wykorzystanie tych elementów w sposób, który ma sens dla Twojej firmy i jej celów. Dobrze przemyślany plan content marketingowy pomoże Ci zbudować świadomość Twojej marki, pozycjonować Cię jako eksperta w danej dziedzinie, zwiększyć sprzedaż lub konwersje oraz pozyskać leady od osób zainteresowanych współpracą z Tobą.
Strategia treści jest ważną częścią content marketingu. Pomaga zdefiniować grupę docelową, zrozumieć konkurencję i zdefiniować cele. Następnie pomoże ci stworzyć plan contentowy, który pomoże ci osiągnąć twoje cele. Strategia treści zawiera wskazówki, jak tworzyć wartościowy content, który pomoże ci zwiększyć sprzedaż, zaufanie do marki i pozycję w internecie. Zanim zaczniesz pisać treści, musisz uporządkować swoją strategię.
Wiesz co teraz zrobić? Idź i stwórz swoją strategię content marketingową! A jeśli masz pytania, chętnie Ci pomożemy.
Odbierz dostęp do wideo „Strategia content marketingowa w 5 krokach".
Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Sprawdź swoją skrzynkę mailową.
W ciągle zmieniającym się konkurencyjnym świecie cyfrowym Twoja marka musi wyróżniać się z tłumu, docierać do kluczowych odbiorców z atrakcyjnymi treściami i przekształcać ich w klientów. Upraszczamy zadanie tworzenia tych materiałów i dajemy Ci solidny zwrot z inwestycji.
© Copyright Powered by Leadhub