fbpx
logo marketing content

Korzyści z posiadania strategii content marketingowej

Content marketing to strategia, która pomaga przyciągać, angażować i przekształcać potencjalnych klientów w klientów ze strony internetowej. Treść może mieć postać artykułów na blogu, filmów, infografik lub podcastów — wszystkiego, co daje ludziom informacje, których mogą użyć do podejmowania decyzji dotyczących Twojej firmy. Strategia content marketingowa jest niezbędnym narzędziem dla Twojej firmy, ponieważ pomaga zrozumieć, jak tworzyć skuteczne treści i jakie rodzaje treści najlepiej sprawdzają się w przypadku Twoich odbiorców. Jeśli jeszcze jej nie masz, ale wiesz, że jest ważna dla rozwoju Twojej firmy, czytaj dalej!

Spis treści

Korzyści content marketingu

Dobrze przygotowany plan marketingu treści niesie ze sobą wiele korzyści:

      1. Możesz dotrzeć do nowych klientów. Gdy tworzysz wartościowe treści, ludzie będą udostępniać je znajomym, partnerom biznesowym czy rodzinie. Oznacza to, że dotrzesz do większej liczby odbiorców niż tylko do obecnych klientów, co świetnie nadaje się do budowania marki i rozwoju firmy.
      2. Pomaga promować Twoją markę i produkty. Dobry content marketing ma dać Ci możliwość pokazania, kim jesteś jako firma, dostarczając ciekawych informacji o tym, co reprezentujesz, jak działasz, dlaczego ludzie powinni robić interesy z Tobą (a nie z kimś innym) itp. Pomaga to budować zaufanie Twojej marce, aby ludzie, którzy potrzebują tego, co sprzedaje Twoja firma, myśleli o zrobieniu interesów z Tobą, zamiast z innym konkurentem lub dostawcą.
      3. Zwiększa zaangażowanie w social mediach, takich jak Facebook czy Twitter, tworząc angażujące posty, które użytkownicy lubią udostępniać innym, ponieważ są na tyle zabawne/interesujące/oryginalne, że chcą się nimi dzielić bez poczucia wstydu z powodu dzielenia się czymś nudnym!

Plan content marketingowy powinien być jasny i łatwy do zrozumienia

Dobre działania content marketingowe powinny być jasny i łatwy do zrozumienia. Powinny obejmować nie tylko to, co zamierzasz zrobić, ale także sposób, w jaki zamierzasz to zrobić. Jeśli odbiorcy nie zrozumieją Twojego celu, nie będą wiedzieć, dlaczego potrzebują Twoich produktów lub usług. Twoje treści muszą przemawiać do nich w sposób, który sprawi, że będą chcieli Twojego produktu lub usługi.

Najważniejszą częścią tworzenia dobrego planu działań content marketingowych jest ich aktualność! W miarę upływu czasu i zmian w naszym świecie, gdy dowiadujemy się więcej o tym, jak ludzie reagują na różne rodzaje treści, możemy zdecydować, że chcemy czegoś innego niż to, co pierwotnie sobie zaplanowaliśmy, dlatego śledzenie tych zmian staje się niezbędne przed przeprowadzeniem jakichkolwiek kampanii.

Musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swój content, jeśli chcesz, aby Twoje treści trafiały w problemy odbiorców.

Wyobraź sobie, że jesteś sprzedawcą odpowiedzialnym za tworzenie strategii. Wiesz, kim są Twoi odbiorcy, ale jak zacząć? Co oni lubią? Co jest ich głównym zmartwieniem?

Przede wszystkim zrozum „dlaczego”?

Warto zastanowić się, jakie treści mogą dobrze działać w social mediach lub przyciągnąć ruch, ale pamiętaj, że przed rozpoczęciem tego procesu musisz mieć na uwadze cel końcowy. Nie możesz po prostu wyrzucić losowych informacji, zamiast tego upewnij się, że za tym, co tam umieszczasz, kryje się coś znaczącego i wartościowego.

Wszystkie treści wymagają tematu

Teraz gdy masz już na uwadze swoje cele i odbiorców treści, nadszedł czas, aby stworzyć plan działań content marketingowych. Pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji o temacie kampanii. Może to być tak szerokie lub tak szczegółowe, jak chcesz, ale powinno mieć jakąś podstawę w rzeczywistości. Zamiast próbować być kreatywnym, skup się na byciu użytecznym dla Twoich potencjalnych klientów.

Kilka przykładowych pomysłów na motywy, które zastosowaliśmy u siebie:

    • 5 ważnych punktów Copywritingu, o których powinieneś pamiętać
    • Jak wykorzystać podcast lub blog jako narzędzie marketingowe dla Twojego biznesu
    • 12 najczęściej popełnianych błędów w content marketingu

BEZPŁATNY E-BOOK

Bezpłatny przewodnik po strategii content marketingowej + checklista

Wyznaczanie celów pomaga mierzyć sukces

Wyznaczanie celów pomaga mierzyć sukces. Mając nakreślone działania marketingu treści, możesz wykorzystać dane i metryki generowane przez twoje wysiłki, aby zmierzyć ich skuteczność. Jest to przydatne nie tylko do sprawdzania, czy niektóre taktyki działają; pomoże ci również określić, które z nich nadal robić, które wymagają poprawek, a które należy całkowicie wyeliminować. Na przykład, jeśli Twoim celem jest zwiększenie ruchu z wyszukiwarek takich jak Google i Bing (a tak powinno być), platformy te zapewniają łatwe do zebrania analizy, które pokazują, ilu użytkowników przybyło z każdej wyszukiwarki po opublikowaniu nowego artykułu.

Wyznaczenie mierzalnych celów pomoże zapewnić, że każdy aspekt Twojej strategii ma cel i że żaden aspekt nie zostanie przeoczony podczas jej tworzenia.

Utworzenie budżetu pomoże Ci utrzymać się na dobrej drodze

Wszyscy chcemy być realistami. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to stworzyć strategię content marketingową, a następnie nie mieć możliwości pomiaru, czy to działa. Musisz być w stanie zobaczyć, ile pieniędzy wydałeś i jaki zwrot z inwestycji (ROI) przyniosła Twoja strategia. Aby to zrobić, potrzebujesz zaplanować budżet. Pomoże on również określić, jaki rodzaj content marketingu można zrealizować w jego ramach i w jakim czasie. Nie ma więc sensu tworzyć skomplikowanego planu, jeśli nie wystartuje, ponieważ nie ma wystarczająco dużo pieniędzy lub czasu na wykonanie tego planu!

Posiadanie oddanego zespołu i leadera jest nieocenione

Stworzenie zespołu to jeden z najważniejszych kroków do stworzenia skutecznej strategii treści. Jeśli nie masz kogoś, kto może wszystko śledzić, łatwo pominąć jakieś pomysły.

Takie osoby muszą być w stanie:

    • Utworzyć i utrzymać kalendarz, do którego mają dostęp wszyscy członkowie zespołu.
    • Śledzić bieżące projekty, nadchodzące projekty i potencjalne projekty.
    • Upewnić się, że odpowiednie osoby dotrzymują terminów (i dać im znać, jeśli tego nie robią).
    • Być na bieżąco z najlepszymi praktykami dotyczącymi śledzenia danych, takich jak źródła odwiedzin czy konwersje.

Kiedy masz już plan, czas na realizację

Gdy masz już swoją strategię content marketingu, czas na realizację! Musisz skonfigurować harmonogram i utworzyć oś czasu. Pierwszym krokiem jest określenie zasobów potrzebnych do odpowiedniego wykonania planu i budżetu. Następnie utwórz kalendarz treści z określonymi celami na każdy miesiąc i tydzień. Na koniec użyj CMS, aby zarządzać procesem tworzenia treści, planując posty w mediach społecznościowych, tworząc posty na blogu i z łatwością generując newsletter.

Po wdrożeniu tej struktury wszyscy członkowie zespołu powinni być informowani o tym, co się dzieje, aby wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowych treści.

Dzięki tym krokom będziesz na dobrej drodze do stworzenia strategii marketingu treści, która będzie działać dla Ciebie i Twoich celów biznesowych

Tworzenie strategii content marketingowej może być trudne. Nie ma jednego uniwersalnego podejścia i możesz nie wiedzieć, od czego zacząć. Oto kilka kroków, które pomogą Ci się tam dostać:

    1. Określ cele dla swojej firmy w odniesieniu do content marketingu. Co chcesz osiągnąć tworząc skuteczną strategię content marketingową? Czy istnieją konkretne dane lub kamienie milowe, które chcesz osiągnąć? Patrząc na te pytania, pamiętaj, że nie muszą być ograniczone przez to, co zadziałało w przeszłości, zawsze powinieneś myśleć o tym, jak rzeczy mogą się zmieniać i rozwijać z czasem.
    2. Dowiedz się, kim są Twoi odbiorcy treści i czego chcą się dowiedzieć. Jeśli wydaje się to wyzwaniem, spróbuj użyć narzędzi, takich jak Trendy Google lub Analizator treści Buzzsumo (które pobiera dane z tysięcy postów w mediach społecznościowych). Gdy nadejdzie czas na tworzenie nowych pomysłów na treści masz już wstępną wiedzę na temat tego, czy może być na nie zapotrzebowanie, biorąc pod uwagę to, czego ludzie ostatnio szukali w Internecie!
    3. Upewnij się, że wszyscy członkowie zespołu rozumieją, dlaczego każdy element treści został stworzony, aby nie pojawiły się żadne nowe pomysły z innych działów bez uprzedniego sprawdzenia przez kogoś, kogo praca polega konkretnie na ścisłej współpracy z copywriterami.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten post dał ci wyobrażenie o tym, czego potrzeba, aby stworzyć strategię content marketingową. Jak zawsze zachęcamy Cię do przeprowadzenia badań i rozmowy z innymi, którzy robili to wcześniej. Pomoże Ci to zorientować się, co działa najlepiej w Twojej sytuacji i ile czasu zajmie każdy krok (lub oszczędzi!). Najważniejsze jest, aby zacząć od zadania sobie następujących pytań: Dlaczego chcę tworzyć treści? Kim są moi odbiorcy? Jaką wartość może im zapewnić moja firma? A stąd już tylko jeden mały krok do stworzenia czegoś wspaniałego!

W ciągle zmieniającym się konkurencyjnym świecie cyfrowym Twoja marka musi wyróżniać się z tłumu, docierać do kluczowych odbiorców z atrakcyjnymi treściami i przekształcać ich w klientów. Upraszczamy zadanie tworzenia tych materiałów i dajemy Ci solidny zwrot z inwestycji.

© Copyright Powered by Leadhub