Content marketing to strategia, która pomaga przyciągać, angażować i przekształcać potencjalnych klientów w klientów ze strony internetowej. Treść może mieć postać artykułów na blogu, filmów, infografik lub podcastów — wszystkiego, co daje ludziom informacje, których mogą użyć do podejmowania decyzji dotyczących Twojej firmy. Strategia content marketingowa jest niezbędnym narzędziem dla Twojej firmy, ponieważ pomaga zrozumieć, jak tworzyć skuteczne treści i jakie rodzaje treści najlepiej sprawdzają się w przypadku Twoich odbiorców. Jeśli jeszcze jej nie masz, ale wiesz, że jest ważna dla rozwoju Twojej firmy, czytaj dalej!
Dobrze przygotowany plan marketingu treści niesie ze sobą wiele korzyści:
Dobre działania content marketingowe powinny być jasny i łatwy do zrozumienia. Powinny obejmować nie tylko to, co zamierzasz zrobić, ale także sposób, w jaki zamierzasz to zrobić. Jeśli odbiorcy nie zrozumieją Twojego celu, nie będą wiedzieć, dlaczego potrzebują Twoich produktów lub usług. Twoje treści muszą przemawiać do nich w sposób, który sprawi, że będą chcieli Twojego produktu lub usługi.
Najważniejszą częścią tworzenia dobrego planu działań content marketingowych jest ich aktualność! W miarę upływu czasu i zmian w naszym świecie, gdy dowiadujemy się więcej o tym, jak ludzie reagują na różne rodzaje treści, możemy zdecydować, że chcemy czegoś innego niż to, co pierwotnie sobie zaplanowaliśmy, dlatego śledzenie tych zmian staje się niezbędne przed przeprowadzeniem jakichkolwiek kampanii.
Musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swój content, jeśli chcesz, aby Twoje treści trafiały w problemy odbiorców.
Wyobraź sobie, że jesteś sprzedawcą odpowiedzialnym za tworzenie strategii. Wiesz, kim są Twoi odbiorcy, ale jak zacząć? Co oni lubią? Co jest ich głównym zmartwieniem?
Przede wszystkim zrozum „dlaczego”?
Warto zastanowić się, jakie treści mogą dobrze działać w social mediach lub przyciągnąć ruch, ale pamiętaj, że przed rozpoczęciem tego procesu musisz mieć na uwadze cel końcowy. Nie możesz po prostu wyrzucić losowych informacji, zamiast tego upewnij się, że za tym, co tam umieszczasz, kryje się coś znaczącego i wartościowego.
Teraz gdy masz już na uwadze swoje cele i odbiorców treści, nadszedł czas, aby stworzyć plan działań content marketingowych. Pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji o temacie kampanii. Może to być tak szerokie lub tak szczegółowe, jak chcesz, ale powinno mieć jakąś podstawę w rzeczywistości. Zamiast próbować być kreatywnym, skup się na byciu użytecznym dla Twoich potencjalnych klientów.
Kilka przykładowych pomysłów na motywy, które zastosowaliśmy u siebie:
Wyznaczanie celów pomaga mierzyć sukces. Mając nakreślone działania marketingu treści, możesz wykorzystać dane i metryki generowane przez twoje wysiłki, aby zmierzyć ich skuteczność. Jest to przydatne nie tylko do sprawdzania, czy niektóre taktyki działają; pomoże ci również określić, które z nich nadal robić, które wymagają poprawek, a które należy całkowicie wyeliminować. Na przykład, jeśli Twoim celem jest zwiększenie ruchu z wyszukiwarek takich jak Google i Bing (a tak powinno być), platformy te zapewniają łatwe do zebrania analizy, które pokazują, ilu użytkowników przybyło z każdej wyszukiwarki po opublikowaniu nowego artykułu.
Wyznaczenie mierzalnych celów pomoże zapewnić, że każdy aspekt Twojej strategii ma cel i że żaden aspekt nie zostanie przeoczony podczas jej tworzenia.
Wszyscy chcemy być realistami. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to stworzyć strategię content marketingową, a następnie nie mieć możliwości pomiaru, czy to działa. Musisz być w stanie zobaczyć, ile pieniędzy wydałeś i jaki zwrot z inwestycji (ROI) przyniosła Twoja strategia. Aby to zrobić, potrzebujesz zaplanować budżet. Pomoże on również określić, jaki rodzaj content marketingu można zrealizować w jego ramach i w jakim czasie. Nie ma więc sensu tworzyć skomplikowanego planu, jeśli nie wystartuje, ponieważ nie ma wystarczająco dużo pieniędzy lub czasu na wykonanie tego planu!
Stworzenie zespołu to jeden z najważniejszych kroków do stworzenia skutecznej strategii treści. Jeśli nie masz kogoś, kto może wszystko śledzić, łatwo pominąć jakieś pomysły.
Takie osoby muszą być w stanie:
Gdy masz już swoją strategię content marketingu, czas na realizację! Musisz skonfigurować harmonogram i utworzyć oś czasu. Pierwszym krokiem jest określenie zasobów potrzebnych do odpowiedniego wykonania planu i budżetu. Następnie utwórz kalendarz treści z określonymi celami na każdy miesiąc i tydzień. Na koniec użyj CMS, aby zarządzać procesem tworzenia treści, planując posty w mediach społecznościowych, tworząc posty na blogu i z łatwością generując newsletter.
Po wdrożeniu tej struktury wszyscy członkowie zespołu powinni być informowani o tym, co się dzieje, aby wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowych treści.
Tworzenie strategii content marketingowej może być trudne. Nie ma jednego uniwersalnego podejścia i możesz nie wiedzieć, od czego zacząć. Oto kilka kroków, które pomogą Ci się tam dostać:
Mamy nadzieję, że ten post dał ci wyobrażenie o tym, czego potrzeba, aby stworzyć strategię content marketingową. Jak zawsze zachęcamy Cię do przeprowadzenia badań i rozmowy z innymi, którzy robili to wcześniej. Pomoże Ci to zorientować się, co działa najlepiej w Twojej sytuacji i ile czasu zajmie każdy krok (lub oszczędzi!). Najważniejsze jest, aby zacząć od zadania sobie następujących pytań: Dlaczego chcę tworzyć treści? Kim są moi odbiorcy? Jaką wartość może im zapewnić moja firma? A stąd już tylko jeden mały krok do stworzenia czegoś wspaniałego!
W ciągle zmieniającym się konkurencyjnym świecie cyfrowym Twoja marka musi wyróżniać się z tłumu, docierać do kluczowych odbiorców z atrakcyjnymi treściami i przekształcać ich w klientów. Upraszczamy zadanie tworzenia tych materiałów i dajemy Ci solidny zwrot z inwestycji.
© Copyright Powered by Leadhub