fbpx
logo marketing content

Why Artificial Intelligence Has Become A New Fuzz?

Content marketing to strategiczne podejście do tworzenia i dystrybucji wartościowych, istotnych i spójnych treści, których celem jest kierowanie odbiorców na stronę internetową, budowanie świadomości marki i ostatecznie zwiększenie sprzedaży. Nie chodzi tylko o blogowanie: możesz korzystać z poczty e-mail (newsletter), social mediów, czasopism, webinarów, czy wideo, aby przedstawić swoją markę potencjalnym klientom w sposób, który zwiększy prawdopodobieństwo zakupu od Twojej firmy.

Content marketing to strategiczne podejście do tworzenia i dystrybucji wartościowych, trafnych i spójnych treści

Content marketing to długoterminowa strategia, którą wdrażasz w czasie. Może pomóc Ci przyciągnąć nowych klientów, a nawet ustanowić markę jako autorytet w branży. Jeśli chcesz zbudować zaufanie wśród swoich odbiorców, generować potencjalnych klientów i zarabiać na klientach – content marketing może być dla Ciebie odpowiedni! Tworząc angażujące treści (takie jak artykuły na blogu), udostępniając je na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn i Twitter, rozpowszechniając je za pośrednictwem newslettera i nie tylko, możesz nawiązywać relacje z wszystkimi typami osób na różne sposoby na całym świecie (co oznacza większą widoczność).

Content marketing pozwala zwiększyć świadomość marki oraz sprzedaż

Końcowym celem content marketingu tak jak i innych działań marketingowych jest zwiększenie świadomości marki oraz sprzedaży. Trzy główne cele działań contentowych to:

    • Zaangażowanie: osoby konsumujące Twoje treści, ale niekoniecznie podejmujące jakiekolwiek działania
    • Leady: kontakty, które wyraziły zainteresowanie Twoim produktem lub usługą
    • Sprzedaż: zamknięte transakcje z klientami, którzy zrobili kolejny krok (np. umówili się na spotkanie)

Marketing treści to nie tylko blog

Content marketing to znacznie więcej niż tylko blogowanie, e-mail marketing czy social media. To także nie tylko wideo, podcasty czy infografiki. Marketing treści obejmuje wszystkie te rodzaje treści oraz wiele innych.

Najlepszym sposobem na zrozumienie tego jest przykład:

Załóżmy, że jesteś trenerem fitness, który chce rozwijać swoją działalność, docierając do nowych klientów online. Tworzysz bloga z artykułami na tematy związane ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem, na przykład jak szybko schudnąć i jak zdrowo się odżywiać przy ograniczonym budżecie. Oprócz pisania artykułów nagrywasz podcast oraz tworzysz video, gdzie pokazujesz opisywane rzeczy na blogu. Udostępniasz potencjalnym klientom lead magnet w formie przykładowej diety, budujesz w ten sposób bazę subskrybentów, do których wysyłasz regularne maile z contentem. Dodatkowo wszystkimi materiałami dzielisz się w social mediach.

Content marketing ma pomóc w rozwoju Twojej firmy

Może zwiększyć świadomość marki, zaangażowanie klientów, lojalność klientów, LTV (lifetime value), sprzedaż, ruch na stronie internetowej i obserwujących w mediach społecznościowych. Jest to ważna część każdej cyfrowej strategii marketingowej dla firm.

Formy content marketing

Może to być blog, podcast, wideo, infografika lub inna treść, która rozwiązuje problem dla docelowych odbiorców. Dzięki content marketingowi możesz generować leady i budować świadomość marki. Kiedy tworzysz wartościowe treści, które pomagają docelowym odbiorcom rozwiązywać ich problemy, są bardziej skłonni zaufać Ci i kupować od Ciebie w przyszłości.

Dołącz do Newslettera!

Dobry content marketing w ogóle nie będzie przypominał marketingu

Dobry content marketing nie musi wcale przypominać marketingu. Jeśli tworzysz coś, co ma wartość, ludzie zaangażują się w to i podzielą się tym bez zastanowienia. Dzięki temu poznają Cię jako eksperta w swojej branży i zaczną ufać Twoim radom bardziej niż innym markom. Co w tym jest najlepsza? Nie musisz być wielką korporacją ani potentatem biznesowym, aby robić takie rzeczy. Każdy może rozpocząć własną przygodę z content marketingiem, wykonując następujące proste kroki:

    • Zrozum swoich odbiorców i to, czego chcą od Twojej marki;
    • Twórz wysokiej jakości treści wokół tych tematów;
    • Konsekwentnie udostępniaj te treści w kanałach mediów społecznościowych, aby ludzie widzieli, jak bardzo są wartościowe;
    • Śledź zaangażowanie każdego posta (np. polubienia vs komentarze vs udostępnienia).

Dużą częścią content marketingu jest sposób dystrybucji treści

Dystrybucja treści to jeden z najważniejszych aspektów content marketingu. Celem rozpowszechniania treści jest dotarcie do jak największej liczby osób, aby mogły je przeczytać i wyciągnąć z nich wnioski. Możesz to zrobić na wiele różnych sposobów: możesz pisać artykuły do publikacji na innych stronach internetowych (takich jak ta), możesz tworzyć filmy i publikować je na YouTube, a może chcesz rozpocząć podcast! Jest tak wiele opcji! Chodzi o to, że niezależnie od wybranej metody Twoim celem powinno być skierowanie ruchu z powrotem do Twojej strony internetowej, gdzie ludzie mogą zapisać się na listę e-mailową lub coś od Ciebie kupić.

Nie musisz robić wszystkiego sam

Jeśli chodzi o content marketing, możliwości są nieograniczone. Nie musisz robić wszystkich działań content marketingowych sam. Istnieją setki sposobów na dodanie wartości i zaangażowanie odbiorców bez konieczności bycia jednocześnie pisarzem, fotografem czy kamerzystą. Możesz zlecić działania związane z marketingiem treści za pośrednictwem agencji content marketingu (takiej jak nasza) lub freelancera, a nawet zatrudnić kogoś na pełny etat.

Będziesz potrzebować strategii content marketingowej

Zanim zaczniesz tworzyć content, musisz poznać swoich odbiorców. Kim oni są? Czy działają w konkretnej branży? Jakie mają problemy, które możesz pomóc rozwiązać? Gdy już wiesz, kim są Twoi odbiorcy i jakie są ich motywacje, czas pomyśleć o tym, jak do nich dotrzeć. Ważne jest, aby strategia content marketingowa uwzględniała wszystkie elementy wymienione poniżej:

    • Twoje cele kampanii
    • Twój budżet na tę kampanię
    • Twoje zasoby (czas i ludzie) dostępne do tworzenia contentu
    • Konkurencja w Twojej branży lub dziedzinie
    • Mocne i słabe strony każdego członka zespołu zaangażowanego w tworzenie contentu

Nie musisz być marketerem, aby wdrażać skuteczne strategie content marketingowe

Nie chodzi o bycie pisarzem, redaktorem czy projektantem, jeśli o to chodzi. Marketing treści to sposób, w jaki podchodzisz do swojej firmy i jak o niej myślisz, a to oznacza, że każdy w Twojej organizacji może skutecznie tworzyć i rozpowszechniać treści. Dobry content marketing to nie tylko pisanie: to także fotografia, nagrywanie wideo, projektowanie graficzne i ilustrowanie, a nawet kodowanie, jeśli to konieczne. Celem tworzenia treści nie jest po prostu publikowanie postów na blogu; oznacza to zrozumienie, kim są Twoi idealni klienci i dostarczanie im cennych informacji za pośrednictwem dowolnego możliwego medium, artykułu na blogu, infografiki lub serii filmów na YouTube, aby pomóc im rozwiązać problemy i podjąć decyzję, gdy będą gotowi do zakupu.

Podsumowanie

Wiele osób uważa, że content marketing jest tylko dla marketerów. Tak nie jest. Content marketing jest dla każdego, kto chce budować swój biznes, docierać do większej liczby klientów i zarabiać więcej. Nie musisz być marketerem ani nawet wiedzieć, co to oznacza, aby wdrażać skuteczne strategie content marketingowe.

Oto kilka porad:

Zacznij od tworzenia przydatnych i trafnych treści, które bezpośrednio odpowiadają potrzebom, zainteresowaniom lub obawom odbiorców. Umieść je w mediach społecznościowych, gdzie zobaczą go potencjalni klienci i publikuj je tam, dopóki nie zauważą! Kiedy to zauważą, zwiększ ich zainteresowanie poprzez kanały wzmacniające, takie jak artykuły na blogach lub posty gościnne, zapytaj ich, jakich treści chcą następnym razem.

Jeśli brakuje Ci czasu lub pomysłów na tworzenie nowego contentu możesz skorzystać z pomocy agencji content marketingu, takiej jak nasza.

W ciągle zmieniającym się konkurencyjnym świecie cyfrowym Twoja marka musi wyróżniać się z tłumu, docierać do kluczowych odbiorców z atrakcyjnymi treściami i przekształcać ich w klientów. Upraszczamy zadanie tworzenia tych materiałów i dajemy Ci solidny zwrot z inwestycji.

© Copyright Powered by Leadhub